lördag 22 januari 2011

Livets hemlighet avslöjad

Vi alla springer runt och letar och söker efter det ena och det andra. Pengar, kärlek och upplevelser. 
Gömmer oss i olika illusioner. 
Problemet som jag ser det är att vi alltid tror att lyckan finns där ute någonstans... 
Men hur skulle det vara om vi skulle hitta vår egen äkthet och glädje i oss själva? Om vi skulle bli en glad rackare som mår bra för att vi har hittat vårt eget sätt att må bra. 
Det finns ingen sanning som är en sanning för alla. Sanning är en subjektiv upplevelse av vårt eget behov tolkat av andra. 
Så jag säger så här: 
Det jag skriver om är min syn på saker och ting men det betyder ju inte att det är rätt för dig. 
Om du känner att det ringer rätt i ditt hjärta så är jag glad.
Om du känner att det ringer fel så är jag också glad för slutligen så handlar det bara om vad vi känner är rätt för oss och glädjen måste vi ha i oss själva. 
För om vi lever som ett flöte på livets hav där det ibland går bra och ibland går dåligt så är vi inte i kontroll över våra liv och detta är ett jobbigt sätt att leva. 
Bekvämt men smärtsamt. 
Konsten är att kunna bli så ärlig mot sig själv att vi vågar leva som den vi verkligen är och inte gömma oss bakom massa vackra fasader. Det handlar om att bli äkta. 
När vi är äkta lyser vi och då kan vi hitta rätt för vi är då rätt på alla sätt. Tack för att du orkade läsa och tveka inte på att höra av dig om du vill snacka mer. 
Vänligen=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar